maandag 13 oktober 2008

Vest vervolg

Ondertussen ben ik ook nog steeds met het vest bezig.
Maar omdat ik enorm verwend ben met wat nieuwe kleding, waaronder een prachtig rose vest, heb ik de stof aangepast.
Ik heb nu uit de vooraad een bruine gebreide stof genomen.
Dit is het eerste resultaat:

Nu zit in de stof een aantal hele kleine kleurschakeringen. Waaronder mosterdgeel.
Ik had nog een lap mosterdgele zijde liggen die helemaal niet m'n kleur is en waar ik dus eigenlijk niet wist wat ik ermee moest doen.
De oplossing is gevonden. Ik heb hem in dunne repen geknipt om daarvan biaisband te maken.

In de eerste instantie probeerde ik dit met een speldmethode:
maar dat liep niet soepel. En aangezien ik nog geld overhad van mijn verjaardag heb ik besloten om een biaisbandmaker te kopen.



en dat ging een stuk sneller:

Nu ben ik de kraag aan het afwerken met het biaisband en de losse linten die nog rond de taille moeten ga ik hier ook mee maken.

Geen opmerkingen: