zondag 24 februari 2008

Verder opruimen

Ik was zo tevreden hoe de kast met kinderstoffen is geworden dat mijn kast er nu ook aan moet geloven...
Hier kan je zien hoe de kast er tot nu toe uitzag....
Ik heb nu alles uit de kast gehaald en ben nu aan het sorteren.

Bijna een duik in de geschiedenis zeg!
Ik kom nog heel veel lappen tegen die mijn moeder ooit nog voor haarzelf heeft gekocht.
Sommige weet ik opeens nog waar en wanneer.
Wat kan je dan opeens terug verlangen naar vroeger zeg!

Ook kom ik stoffen tegen waarbij ik denk... wat móet je ermee!
Die gaan maar op de stapel voor school. Daar kunnen ze er vast iets moois mee knutselen.
Ook komt er een stapel met lappen die nog prachtig zijn, maar waar ik niets mee kan. Daar had ik al een verhuisdoos vol van liggen en die plaats ik straks in 1 koop op marktplaats.

Nu wil ik nog alleen stoffen in de kast waar ik echt wat mee kan. En dat blijven er nog héél veel.
Ondertussen ben ik eigenlijk al weer helemaal geïnspireerd en wil ik aan de slag.
Maar doordat ik alle lappen rigoreus op de grond heb gegooid moet ik de opruimklus gelukkig nu wel afmaken.

De lappen worden allemaal weer om een mal gevouwen en daarna netjes op kleur in de kast gelegd. En van elke lap knip ik een stukje stof die in een boek komt met daarbij de afmetingen.
Dat is me bij de kinderstoffen heel goed bevallen.
Wil ik nu nl aan een project beginnen dan zie ik in het boek gelijk of ik genoeg stof heb. In plaats van dat ik eerst allerlei lappen uit de kast moet trekken om dan te ontdekken dat het niet genoeg is.

Maar goed... ondertussen zit ik hier m'n tijd te 'verdoen' met berichten te typen...
Ik moet aan de slag!! Opruimen!! En daarna weer heerlijk achter de machine.

M'n topje ligt me wel halfaf verwijtend aan te kijken vanaf de tafel.
Maar dat geeft me energie om snel deze opruimklus af te werken....

Foto's van de opgeruimde kast volgen nog wel....

Geen opmerkingen: